dia01_clienten.jpg

Traject51, de weg naar een leven zonder financiële zorgen

Wilt u zien hoe Traject51 werkt?
Klik dan op de knop rechtsonder.

Traject51 is een methode en merk van Stadsring51.
Deze website maakt onderdeel uit van de website van Stadsring51.

Ga naar www.stadsring51.nl

De foto’s zowel van de gefingeerde cliënt als de medewerkers in deze
presentatie over Traject51, zijn gemaakt met medewerkers van Stadsring51.

dia02_clienten.jpg

Waarom is er Traject51 voor u?

  • U krijgt altijd hulp, zonder voorwaarden vooraf.
  • U ontvangt financiële hulp op maat.
  • U weet snel waar u op kunt rekenen.
dia03_clienten.jpg

Traject51 is maatwerk

In 5 stappen brengt Traject51 u naar de financiële hulpverlening die bij u past.

dia04_clienten.jpg

Stap 1: Aanmeldgesprek

  • U maakt hiervoor een afspraak via telefoon, via de website of aan de receptie van Stadsring51.
  • Er gelden geen voorwaarden vooraf.
  • Het aanmeldingsgesprek gaat over de vraag waarom u financiële hulpverlening zoekt.
dia05_clienten.jpg

Inhoud aanmeldgesprek

  • Tijdens het aanmeldgesprek wordt meteen een aantal vragen opgepakt.
  • Als verdere financiële hulpverlening nodig is, wordt er afspraak gemaakt voor een intakegesprek (dat binnen 3 weken plaatsvindt).
dia06_clienten.jpg

Stap 2: Vragenlijst

  • Voor het intakegesprek vult u thuis een vragenlijst in.
  • Invullen kan heel makkelijk via internet (of als u dit niet lukt op papier).
  • U stuurt de ingevulde vragenlijst een week voor het gesprek naar Stadsring51.
  • Vooraf hoeft u geen andere papieren e.d. in te leveren.
dia07_clienten.jpg

Stap 3: Intakegesprek

  • Tijdens het tweede gesprek zet de financieel hulpverlener uw situatie samen met u op een rij.
  • De financieel hulpverlener gebruikt daarbij de door u vooraf ingevulde vragenlijst.
  • Het gesprek duurt ongeveer 1,5 uur en wordt direct verwerkt via de computer.
dia08_clienten.jpg

Inhoud intakegesprek

  • Er worden allerlei vragen gesteld die niet alleen gaan over uw schulden, inkomen en uitgaven.
  • De financieel hulpverlener vraagt ook naar uw woonsituatie, leefsituatie, werk en natuurlijk uw persoonlijke achtergrond.
dia09_clienten.jpg

Welke vragen worden er bijvoorbeeld gesteld?

  • Leefsituatie
  • Inkomen
  • Woonsituatie
  • Werk
  • Schuld
 
  • Waarom schulden
  • Hulp
  • Bijhouden geldzaken
  • Belangrijkste uitgaven
  • Overige vragen
dia10_clienten.jpg

Stap 4: Advies financieel hulpverlener

  • Al uw antwoorden leiden tot een aantal mogelijke diensten.
  • Hieruit stelt de hulpverlener een maatwerkpakket samen.
  • Zo nodig overlegt de financieel hulpverlener met andere hulpverleners.
  • U krijgt (uiterlijk 2 weken na het intakegesprek) een voorstel voor de hulpverleningsroute die volgens Stadsring51 het beste bij u past.
dia11_clienten.jpg

Dienstverlening Traject51 in de praktijk

  • Het totale dienstverleningspakket bestaat uit meer dan 15 oplossingen.
  • Vanaf eerste noodhulp oplossingen tot een volledige schuldregeling.
  • Soms verwijst Stadsring51 naar psychosociale hulpverlening, als dit belangrijk is om uw geldzaken op orde te krijgen.
dia12_clienten.jpg

Stap 5: Aanpakgesprek

  • Na ontvangst van het hulpverleningsvoorstel kunt u een afspraak maken voor een derde gesprek.
  • Tijdens dit gesprek neemt de hulpverlener het voorstel met u door.
  • Samen gaat u meteen aan de slag met de aanpak die in het voorstel staat.
dia13_clienten.jpg

Maak een eind aan uw geldproblemen

Hebt u geldproblemen waar u vanaf wilt?
Aarzel dan niet en neem Traject51 naar de financiële hulpverlening die bij u past.

Zet vandaag nog de 1e stap
en meld u aan!

Meld u aan